ATT VARA PROBLEMET eller att LÖSA PROBLEMET

2012-01-27

Det har inget med problemet att hitta en ny partiledare att göra!

Man löser inte alla problemen inom POLITIKEN utan snabbare i PRAKTIKEN. Det är oss konsumenter det handlar om. Vi sitter med NYCKELN i våra händer. KONSUMENTNYCKELN.

Samtidigt sitter vi i fällan, styrda av särintressen, till en del av myndigheterna, men mest av handeln och producenterna via reklamen och exponeringen av det man vill att vi ska köpa.

Vi inom KONSUMENT-FORUM, den fria konsumentorganisationen, som INTE  styrs av särintressen, politiska eller religiösa värderingar eller med statliga medel, vill fokusera på LÖSNINGARNA och inte fastna i PROBLEMEN. Här är ett exempel, välj rätt och konsumera rätt och skaffa kunskaper för att göra rätt.

Media har en viktig roll, se bara hur vi fått två läger när det gäller den så framgångsrika kosten för välmående, hälsa samt till en del också viktminskningen.
Vi har idag två sidor, Aftonbladet som kritiserar LCHF och skriver ner de naturliga fetterna och på senare tid EXPRESSEN, som helt klart har förstått hur nyttiga de naturliga fetterna är. Heder åt EXPRESSEN som förstått och vågat gå emot både myndigheterna och den  fettskrämda delen av forskareliten. Senaste fantastiska inslaget kom i går 26 januari: http://www.expressen.se/halsa/1.2690773/valj-ratt-sorts-fett samt den 25:e http://www.expressen.se/halsa/1.2690085/njut-av-mat-ga-ner-i-vikt-med-dieten-lchf

Följ konsumentdebatten här på bloggen: https://bengtingerstam.wordpress.com/
Eller på Facebook:   Bengt Ingerstam                KONSUmindre             Konsumentsamverkan

KONSUMENT-FORUM
Box 88, 577 22 HULTSFRED Tel 0495-413 15, 070-604 77 25
E-post: konsument-forum@konsumentsamverkan.se
Hemsida: http://www.konsumentsamverkan.se
Org.nr: 833222-5803 Plusgirokonto: 35 03 71

Annonser

One Response to ATT VARA PROBLEMET eller att LÖSA PROBLEMET

  1. […] tidigare blogginlägg https://bengtingerstam.wordpress.com/2012/01/27/att-vara-problemet-eller-att-losa-problemet/ där vi börjar visa på andra lösningar, där vi själva som konsumenter löser problemen på […]

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: