Hej alla FACEBOOK-vänner

Har tidigare erbjudit våra medlemmar i organisationen att köpa en bra och evig kokbok direkt från mig, KÖKSSKOLAN, samtidigt som det ger mig lite hjälp, när jag drabbades av en jobbig översvämning vid årsskiftet. Försäkringsbolag är bra att ha när man ska teckna en försäkring, eller som If gör reklam för sig i TV-reklamen – ”händer det dig så har du oss här, vi tar hand om det” (i en översvämmad restaurang).  Men så enkelt blev det inte, nu har jag ordentliga problem med just If.

Erbjudandet gick ut i februari och gav en hel del då men har ebbat ut nu, bara en del som efterbeställer ytterligare böcker, den var tydligen uppskattad.

Men eftersom det snart är studenten, kan ju denna bok vara en ”god” present, så varför inte upprepa detta tidigare förslag? Se nedan från förra mailet.

Skickar ut det nu till Facebook-vännerna också. Så du som är medlem kan ju få detta dubbelt nu.

Det finns ytterligare en”bok” i form av kompendium, som kan vara ett alternativ, det är ”Dessa Fantastiska Bönor”
http://www.konsumentsamverkan.se/10info/books/bonor/bonbest.html
som jag skrev för några år sedan, men som nu i matdebattens och klimatets tidevarv blivit mer aktuell. Att göra grytor och dryga ut köttet med bönor är perfekt ur näringssynpunkt.

Den köper du också direkt från mig numera, för 100:- ex pärm, plus porto (vikt 300g -1 ex 33:- 2-3 ex 44:- B-porto)

Köksskolan kostar 100:- (väger 800 g  – 1 ex 44:- , 2 ex skrym 78:- med B-porto)
Du sätter in pengarna på mitt plusgiro 55 64 49-7 (Bengt Ingerstam). Glöm inte uppge adressen!Säger som förra gången, Tack på förhand och hoppas vi båda får glädje av bytet!
 
Bengt

Klipp ur mailet í februari till medlemmarna:

Under 2009 när föreningen behövde förstärkning, lånade jag upp en summa pengar och köpte över lagret av boken Köksskolan. Du har sett notis om den i KONSUMENTNYCKELN, att den går att beställa direkt från mig.

Har nu råkat ut för en större översvämning på två plan och hela huset är upp och ner. Varit tvungen flytta upp kontoren i mindre utrymmen och packa ner en massa. Inte roligt. Detta kommer att anstränga min personliga ekonomi enormt och försäkringsbolaget är inte roligt att ha att göra med.

Därför dristar jag mig att ställa frågan till er medlemmar om ni kunde hjälpa genom att köpa ett eller fler ex av KÖKSSKOLAN. Då får ni ju något för pengarna, något som ni kan ha som present till någon, samtidigt som ni lättar på mitt lager och omvandlar lager till pengar, som jag just nu har större nytta av än böcker i garaget..
_____________________________________________________________________
Utdrag ur KONSUMENT-NYCKELN NR 45:

KÖKSSKOLAN

Med praktiska råd om hantering av olika livsmedel och hushållning – hur man lagar mat av råvaror och sparar på resurserna.

En ren guldgruva nu när det börjar bli aktuellt att laga mera mat och veta mera om Säker Mat, med bra råvaror och utan onödiga tillsatser.

Boken är tidlös men mer aktuell nu än tidigare. Köp en eller flera och ha som present. Kan inte beställas här men levereras från mig, då jag tagit över lagret under 2009.

Boken kostar normalt 150:- men du som medlem får den för 100:- plus porto 44:-. Sätt in 144:- för varje bok på mitt plusgiro 55 64 49-7. Levereras med en bok per påse. Vill du ha den skickad till någon annan så uppge tydligt mottagarens adress.

Boken är tidlös och späckad med kunskap, alltså inte typ ”matporr”.

Inför Julen var det några som köpte flera ex och var mycket nöjda med boken och dess innehåll. Just ”bra att ha till hands som uppslagsverk och förkovran”.
_______________________________________________________________________

Slut citat
Hoppas på stor och generös hjälp snabbt, skulle lätta på stressen som jag just nu upplever så det räcker, också för att orka jobba koncentrerat vidare.
Tack på förhand och hoppas vi båda får glädje av bytet!
 
Bengt

Kommentera

