Pernilla Wahlgrens Fettskola

Öppen reklam för MILDA

http://pernillawahlgren.se/bloggar/pernillas-blogg

http://pernillawahlgren.se/pernillas-blogg/mildas-fettskola.html

Att Unilever gör sig skyldiga till vilseledande och förljugen reklam så fort de kommer åt, lär väl alla ha upptäckt, men att på ett så infantilt och ohöljt sätt köpa sig en kanal ut till Pernillas beundrare, det övergick min vildaste fantasi. Att låtsas starta en ”egen” fettskola är väl inte vad Pernillas kompetens skulle klara, men nu har hon gått en ”utbildning” för en av Unilevers dietister.

Inte tror jag Pernilla är så väl insatt i debatten att hon kan ge goda råd och information i frågor som debatteras, det är så genomskinligt som ren luft!

Intressant att notera att kommentarerna till inlägget från läsarna är både många och arga. Det var nog inte vad en intet ont anande Pernilla trodde.

I Pernillas blogg hittar man även en rubrik ”Pernillas recept”

som inte är något annat än ren propaganda för MILDA och Unilevers produkter och länk till deras recept och hemsida!

Är detta ett tecken på desperation från Unilever?

att behöva på välsmorda bananskal smyga in desinformation, bakom kändisar eller välrenommerade organisationer? Samarbetet sprack tidigare med Hjärt- och Lungfonden, nu har Friluftsfrämjandet halkat dit, de har säkert behov av pengar, men det värsta vi skådat är det senaste inför julbaket med Pernilla Wahlgren och ”hennes” MILDA Fettskola.

Det är inte missunnsamhet för att Pernilla tjänar pengar, utan en reaktion på att gränsen för girigheten är så obefintlig. Det gäller generellt för alla skådisar och kändisar, som säljer sig för pengar. Men detta var i grövsta laget.

Fenomenet med reklam på bloggar har undersökts av Konsumentverket en längre tid. Nu har vi tipsat dem (anmält) denna blogg för just vilseledande och förtäckt reklam, så får vi se vad de anser.

Annonser

6 Responses to Pernilla Wahlgrens Fettskola

  1. Konsument skriver:

    Det är verkligen pinsamt med Pernillas Fettskola. Det sänker både henne och Unilevers dietister. Hennes blogg skrivs kanske av en ”Spökskrivare”. Hon själv har ju andra kvalifikationer! Synd att hon vänder sin goodwill till badwill med smörjan Milda margarin.

  2. Konsument skriver:

    Kändisar och reklam – vem minns inte Hagges Geigerts kamp mot tobaksbolagen.

  3. […] Läs också Pernilla Wahlgrens reklam för MILDA […]

  4. Rolf Persson skriver:

    Orkar inte bry mej i sånt, Det är väl bra att de kommer med bra recept mm… Bara massa fjanterier tycker jag! // Rolf

    • ingerstam skriver:

      Nej Rolf, detta är inte en massa fjanterier. Det handlar om att reklammakarna ständigt invaderar alla tänkbara media och vi drunknar ju i reklam. Ska vi bara tigande åse utvecklingen eller åtminstone testa lagstiftningen och KOV om det finns några muskler kvar? Sen behöver vi ju inte får recepten från Pernilla, när hon bara länkar upp till FLORA! (unilever). Hon har ju inte ens skrivit några recept själv. Varför ska man då läsa det hon skriver? Är hon den nya kostupplysaren kanske? Har hon tid med sådana fjanterier? Inte tror jag det i alla fall.
      Bengt

  5. […] Pernilla Wahlgrens Fettskola 23 november 2010 […]

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: