Stoppa den oadresserade reklamen innan din brevlåda

alltså innan den hamnar och skräpar ner i din brevlåda.

Tre miljöpartister vill förbjuda direktreklam enligt Dagens Media i dag. I en motion kräver Annika Lillemets, Esabelle Dingizian och Jabar Amin att ”oadresserad direktreklam endast ska delas ut till dem som ber om den”. Läs artikeln i Dagens Media här:

Swedma: ”En oinitierad motion”

Mikael von Ekensteen, vd på dm-branschens intresseorganisation Swedma, går till angrepp mot de tre miljöpartisterna som vill stoppa direktreklamen.

Läs hans kommentarer i Dagens Media här:

Det är väl inte så konstigt att lobbyisterna vaknar när deras intressen hotas. Men skulle de reagera likadant om vi konsumenter säger ”Nej tack till reklamen i min brevlåda!”

Läs här vad vi publicerat på hemsidan för länge sedan om den oadresserade direktreklamen och hur vi räknat ut att för att finansiera den måste alla yrkesarbetande arbeta 3 månader – till vilken nytta? Här vårt ”gamla material” där vi räknat på 48 och inte 58 miljarder.

Dekal att ladda ner, plasta in och tejpa på brevlådan här:

dekal

Undrar vad lobbyn säger om vi bojkottar reklamen? Det är redan rätt vanligt med skyltar på brevlådorna, närmare 20%.  Skulle vi tillsammans komma upp i över 50% tror jag att företagen slutar självmant att sprida dessa pappersalster för att locka oss att konsuMERA.

Det kostar inget, så låt oss prova – du kommer att uppleva hur skönt livet kan vara utan reklamen och både börsen din samt miljön och klimatet tackar dig.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: