Nu är valet över

Nästa gång inträffar 2014, kan vi hålla oss tills dess?

Det tog mig, förutom promenaden, 3 minuter att avge min röst för att förändra samhället, ja politiken i vart fall. Nu har jag gjort min medborgerliga plikt och hoppas nu bara på att få det bättre som pensionär, mer i plånboken, kortare vårdkö, bättre mat i vården om jag nu hamnar där och inte får ta med mig min spis och kylskåpet.

Nu är det bara att vänta på att de som valdes skall vara duktiga och effektiva och klara av dilemmat man hamnat i så man inte behöver allt för mycket anpassa sig till extrema särintressen, som trängt sig in på den politiska arenan.

Nä så illa är inte verkligheten, nu ska jag gå ner till samhället ett tag och kolla in om det finns något gott att köpa, till 50% rabatt för kort datum, så räcker mina pengar längre. Det blir inga kolhydrater eller margarin, men grädde, smör, kött, ägg, broccoli, blomkål och sånt som inte höjer mitt blodsocker och får vågen att ”peka uppåt”, d v s köra hårt för viktnedgång och minska riskerna för fetma, hjärt- o kärlsjukdomar, diabetes och inte behöva belasta sjukvården så mycket.

Jag kan alltså välja att handla med omtanke, för både ekonomin, hälsan, klimatet och mitt välbefinnande och behöver inte lyda reklamen eller myndigheten i fettfrågan eller vänta 4 år igen.

Häng med i vår satsning på kunskapsspridning, gruppdiskussioner och samverkan för mer egna insatser och självhjälp,  med sociala kontakter men med virtuella världen som medhjälp.

Se tipsen om lokala gruppdiskussioner och studiecirklar

Följ också diskussionerna på Facebook!

Vi håller i pengarna, som så många andra vill ta hand om!

Kommentera

