Mindre och mindre blomkål

2010-02-10

Allt mindre blomkål

Blomkål

Totalvikt 1,25 kg, varav blast 0,7 kg och då blev det bara 550 gram blomkål kvar.

Betalade 37:37 (kilopris 29:90) så det blev en dyr blomkål: 67:95 !

Det börjar bli ett fult trick att mängden blast ökar, för då får man mer betalt, eller så säljer man till lägre kilopris för att konkurrera. Men det blev ju dyrt i alla fall.

Nog dags att vi reagerar och säger till i butiken, eller gör som en del andra, de river bort blasten direk i disken.

2 Responses to Mindre och mindre blomkål

  1. Kaktusblomman skriver:

    håller med dig fullständigt. Jag har också reagerat på att det är så mycket blast. Bra tips att riva bort den innan man går till kassan.

  2. Crille skriver:

    Hej

    Jag kollade precis detta med en blomkål jag köpte idag och det är exakt som du beskriver. Jag har mailat ICA och klagat, inte för att jag tror ICA kommer sluta lura sina kunder för det. Dålig stil av dom.
    Ska riva av blasten jag med i fortsättningen.

    Tack för att du tar upp dessa saker =)

Kommentera

