Kräftfynd för 49:- kg

090810

Som en fortsättning på tidigare inlägg ”Dags för kräfttester nu igen” från den 2 augusti kan jag inte undanhålla läsarna och sörplarna fyndet jag gjorde häromdagen. Råkade besöka NETTO och de sålde Pandalus kinesiska  23-28 st frysta för 49:-/kg.

Redan ”transportlagen” hade bra sälta och något dillsmak, men efter min egen lag blev det rättvisare. Bra konsistens på köttet, bäst hittills, samt något mjukare skal än Lobster som var väl hårda.

Dessa kräftor kommer på sama betyg som Lobster som jag nämnde om i förra inlägget, men med två extra plus, priset och skalen. Ett fynd helt enkelt.

Pandalus Kräftkungen för 99:- var OK, bra kött men de lösa extra stjärttrna smakade inte som kräftorna i övrigt, små och tråkiga. 4 getingar i Leva&Bo men inte värda 99:-.

Vad jag vill framhålla är att testa några olika paket innan den stora kräftskivan, koka din egen lag dagen innan. Börja med de billigaste för där finns klart bra alternativ, men också många nitar, något som de flesta tidningarna var överens om.

Ha en trevlig kräft-augusti.

Kommentera

